lørdag den 2. oktober 2010

Blomsterkort

Smiler... jeg smed et billed af en hel bunke blomster, i sidste indlæg... og syntes lige at jeg ville vise jer hvad det kan ende med... her har jeg brugt dem til kort... men de kunne jo også bruges til din scrapbook-side...

Kort nr. 1.

Kort nr. 1. 
Skabelonen til selve kortet er  fra sizzix en Bigz XL... jeg er helt vild med den kant som den skabelon laver... Kanten på det lyserøde ark, som ligger i baggrunden til blomsterne, er klippet med Border Punch fra fiskars.... Blomsterne er ligeledes fundet her, på nær den hæklede blomst, den har jeg selv siddet og lavet...
Kanten af kortet har fået lidt stempelsværte. Det net som du ser lidt af bag ved blomsten er Punchinella.
jeg har stukket hul i det lyserøde karton og sat tingene fast i det, hvorefter jeg har monteret det færdige resultat på kortet.

Kort nr. 2.
Fremgangsmåde og materialer er stort set det samme som på det foregående kort, her er farverne blot noget andet, og der er knapt så mange forskellige slags blomster/pynt på...


 Kort nr. 3.
 Kort nr. 3.

På dette kort nr. 3 har jeg sat flere forskellige slags blomster på lige som på kort nr. 1. men farverne på papir og blomst/pynt er lidt anderledes, hvilket giver et andet udtryk på det færdige kort.

 Kort nr. 4.
 Kort nr. 4.
Kort nr. 4 er endnu et eksempel på en ny farvesammensætning med stort set de samme materialer.

Fælles for kortene er, at jeg har været i mine gemmer, fundet forskellige slags knapper, som jeg har sat blomsterne fast med... og herligt er det med sådan nogle gamle slidte knapper... og de kan være enormt dekorative...


Når du smidder tøj ud... 
så tag knapperne af...
gem dem til du skal lave kort eller dekorere en scrapbook-side (LO)


Det her startede med at jeg skulle have fundet noget jeg kunne have med mig, som kunne lede tankerne et andet sted hen en på min ryg som gør emormt ondt for tiden. og det lykkedes... nu har jeg købt et par nye nøgler garn og så må vi se hvad det kan blive til... en dag... ;-) tingene går langsomt... men i den rigtige retning er jeg overbevidst om:-)

Ha' en fortsat kreativ weekend... ;-) og god fornøjelse med egne kreationer...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar