onsdag den 1. december 2010

1 december... sne sne og atter sne...

1 december... 
Det er tid til at sidde her inde og hygge sig med julerier...
Lave kort...
Klippe og klistre i lange baner...
 Vejret siger helt sikkert det samme...
Det sner... sner og sner...
Vejret er såååå enormt smukt at sidde her og kigge ud på...
I det at vi har et 1 tønderland have, måtte jeg ud og kigge på den og nyde synet...
Jeg tog et par billeder igen i dag...
For der er kommet meget mere sne siden sidst jeg lagde et par billeder ind...
Lige nu imens jeg sidder og skriver dette sner det enormt igen... samtidig med at det blæser...
Sporene som er på disse billeder er næsten allerede visket væk... selvom det kun er ca. 1½ time siden jeg tog denne tur rund i vores lille have... ;-)


 Smiler... er det ikke bare et smukt syn... al den sne???... ja jeg nød at gå en tur rundt i haven... måske mest pga jeg vidste at jeg kunne gå ind og få en kop varm te bagefter... for koldt var det... til sidst var det svært at holde på kameraet for vanter havde jeg jo ikke taget med mig ud... for jeg ville jo bare lige taget et par enkelte billeder i det fine vejr...  og det blev selvfølgelig til mange... for der var det ene smukke motiv efter det andet... og kender du typen som helst vil have det hele med ind... ;-)

Lige i dette øjeblik hvor jeg har taget disse to billeder skinner solen... samtidig med at sneen fyer rundt om ørerne på mig...

Et billed af en del af vores indkørsel... 
Sneen ligger så højt så den når til hvor skaftet på Gummistøvlerne slutter...
Det er når jeg står i sporerne fra grand vitaraen har tykket sig igennem sneen... 
Syntes at træerne er så smukke når de står her med sne på...

Grenene på vores gamle æbletræ er tynget af sneen som ligger på grenene...
Selvom det blæser så ligger det alligevel lige så fint på grenene...
Dette måtte jeg selvfølgelig have et billed af også...

Her kigger jeg en smut omme bag vores udhus ud imod frugt haven... og igen masser af sne... ;-)

Det er nok svært at se på billedet...
men her på det samme udhus som på forrige billed er der de fineste snekrystaller på vinduerne...
Ren land idyl... LOL...


Du får lige et billed af udhuset fra den anden side også...

Dette syn mødte mig da jeg trådte ind i frugthaven... dækket af den fineste hvide sne... og solen som tittede frem imellem grenene...

Da jeg havde været rundt i haven var der et fint dybt spor rundt i haven... smiler...
Solen var forsvundet og sneen så ud til at begynde og falde inden længe igen.... ;-)

I bagerste hjørne i haven mødte dette syn mig... sne sne og masser af sne... ;-)

Lige et billed mere fra vores gårdhave...

JEP... så begyndte det igen at sne...
Med store fnug...
Solen forsvandt... men smukt er det... med sådan et vejr...
Men ikke så spændende at køre i...
Heller ikke at skovle sne i...
for vi har ca. 100 m. før vi har skovlet os ud til landevejen... smiler...
Så der er lidt arbejde i at få det ryddet indkørslen...

Hov... nu siger de at området her hvor jeg bor er lukket for al unødig udkørsel... så det er ikke kun her hos os i haven der er sne... det har jo ikke nemt ved at fy rundt her med alle de træer vi har... men det gør det aligevel... så kan jeg godt forestille mig hvordan det ser ud på landevejen, hvor der ikke er noget til at stoppe sneen i at flytte sig... ;-)

Nu vil jeg rumstere med lidt kort...
Det er jo slet ikke vejr til at andet her i disse dage... HERLIGT...





2 kommentarer:

  1. Nogen rigtig fine fotos. Gad godt komme til Lolland og tage nogen snefotos, for det er da bare vildt flot.

    Jeg forstår bare ikke, hvorfor du ikke laver fotos større. Så ville de komme meget bedre til deres ret. Kig min blog evt.

    SvarSlet
  2. ja det er rigtigt... billederne kunne godt være større... meen det er nu med vilje at de ikke er større... ;-) mange tak for den dejlige hilsen... det luner altid enormt... ;-)

    SvarSlet