onsdag den 24. marts 2010

16,5 kg.lettere...

Smiler... Jeg blev jo lige nød til at dele dette med dig... Jeg har jo været på den strenge kur i MEGET MEGET lang tid... og levet på en lang kur igennem mange år... men lige lidt hjalp det... pga. min PCO...

I forbindelse med den operation som jeg netop har været igennem... skulle jeg jo tabe mig et bestemt antal kilo inden operationen... hvilket jeg også nåede...  Efter operationen er det så for alvor gået stækt....  og altså nu nået til 16,5 kg. hvilket jeg syntes er meget...

Jeg er enormt spændt på hvordan det går fremover...
Hvor hurtigt jeg taber kiloerne?...
Hvor mange jeg mon taber?...
Hvordan jeg ender med at se ud som tynd?...
osv osv... jo jo tankerne flyver afsted...

Nok om sygdom osv... der er så mange andre feeeeede ting ting i livet... SMILER

Jeg så for et stykke tid siden en blomst som var foldet af karton... og den måtte jeg bare prøve at lave... men tænk da jeg sad og ville lave den så kunne jeg ikke huske hvor jeg havde set den henne... så jeg gik igang med at folde.... og den første blev da ok... men de næste bedre.. det var lige med at finde systemet og hvordan jeg kunne forestille mig den skulle se ud...

Denne blomst er samlet af 10 dele:
  • 8 lige store scallop's
  • 1 scallop som er nummeret større end de 8 andre.
  • og en stor rhinsten til midten af blomsten.
Fremgangsmåde: Jeg har først foldet de 8 i samme størrelse til trekanter, hvorefter jeg har limet dem på den scallop som var lidt større end de andre. på den måde danner de helt automatisk dette mønster... derefter sætter jeg rhinstenen fast... som afslutter blomsten...  til sidst sætter jeg et hul i en af bladende hvis jeg skal bruge den som til og fra kort... som jeg skal med de to jeg har vidst her... hvis jeg skal bruge dem til at sætte på scrapsider osv... så lader jeg dem være som de er, eller pynter dem med noget som passer til layoutet...


Set fra oven af... hvor du kan se symetrien i den... den er nem at gå til... ;-)


Her kan du fornemme lidt af dens 3-dimensionelle virkning...


Her er bagsiden af den... og på den store runde scallop skriver jeg til og fra på... eller hvad man ellers måtte have lyst til... ;-)

Resultatet af denne blomst bliver jo forskellig alt efter hvilket papir man laver den i... det er klart... men brug gerne noget papir som har farve på begge sider af arket... det giver et flot farvespil...



Den er foldet i spaceboy papir... fra DreamPapers.dk


Udnyt detaljerne i karton'et hvis der er noget som du syntes godt om så brug det... smiler...
Her har jeg  brugt den lille blå cirkel... og jeg har med vilje fået den frem på bladenen... da den var blank og gav noget spil i blomsten...


Disse Blomster er blot til inspiration... men måske du har fået lidt inspiration??... 

Du skal være velkommen til at folde dine egne blomster... god fornøjelse... ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar