mandag den 22. marts 2010

Nr. 2 dag i mit nye liv....

Hmmm.... jeg sidder og kæmper med proteindrik juice style osv... det er fame ikke alt på den kur som er lige tiltalende det er helt sikkert... min mave ligner stadig noget fra en frankenstein film... det har jo ikke ændret sig meget fra dagen i går... smiler...

Nok om alt det sygdoms-halløj... jeg sad midt imellem proteindrik og Juice... fik kigget ud af vinduet, ud på vores gårdsplads... der kunne jeg se nogle små gule knopper.... og der stikker erantis'erne lige så fint op af jorden... dette gjorde mig nysgerrig...

Jeg skal jo bevæge mig med måde for ikke at få blodpropper og andet djævelskab... så jeg tog mine gummistøvler på og gik ud i dejlige vejr... og se hvad jeg mødte...


Den tidligere ejer har haft dette fine træ stående i en trætønde... hvilket sikkert har været dekorativt i mange år... men da hun ikke har kunne komme ud og lave noget ved haven i en del år før vi overtog huset... er træet nu vokset sig stort og smukt... og tønden er mere eller mindre væk.... men dekorativt er det på billedet her....der er  blomster det meste af vejen rundt op træet... både oppe i beholderen og på jorden neden under...

Jeg tog mange billeder da jeg gik rundt i haven... da der er så mange smukke motiver... blomsterne pipler frem imellem grene, buske og træer...


Erantis'erne slynger sig op af en gammel træstub...


Du får lige det samme en gang til... blot det næste billed er i sort hvidt...  eg syntes jo at begge billeder er smukke på hver deres måde...


Jeg blev helt betaget disse blomster... deres stærke udtryk... og farve...


Hmm... da jeg gik rundt i haven blev jeg også mindet om at det er tid til gækkebreve...






Vintergækkerne står så fint i haven både under træerne og ude midt på vores græsplæne... og jeg gik bare rundt og fløjtede i min pepfløjte fra sygehuset og nød vejret i fulde drag... det er ski da lige til at blive super glad af.... uhm... luften er fantastisk, når vejret skifter og ser ud til at blive varmere i vejret end vi har haft de sidste mange måneder.... selvom sneen også er smuk... så er det nu dejligt når det begynder at blive varmt i vejret...


Nede i det ene hjørne af den åbne have, der har vi en kompostbunke (som sjovt nok var fyldt da vi overtog huset... på trods af at ejeren af huset ikke har kunnet komme uden for en dør i over 10 år... men dette kan du få en forklarring på en anden dag... smiler... ) Hegnet som du kan se er ud til nogle små heste som går der og græsser hele sommeren... enormt hygsomt... ;-)


Lige ved siden af kompostbunken er påskeliljerne på vej op af jorden og de står der med en masse knopper på... uhm.... jeg glæder mig til at se dem når de springer ud...


Til slut smuttede jeg lige om i den anden have med frugttræerne og mine kære Rhodondendrun'er... og de har også overlevet denne hårde vinter... og har smukke knopper...

Alt i alt så ender jeg med at blive glad og i godt humør, i en ellers sværd tid... 
Da jeg gik ude i haven... skinnede solen... fuglene pippede... og man kunne lige frem mærke hvordan luften var tyk af aktivitet.... herligt... 

Ha en fortsat god dag, du som kigger forbi mit corner... ;-) 

1 kommentar:

  1. Dejlige forårsfotos, men jeg forstår ikke, hvorfor i sort/hvid :)

    SvarSlet